Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Ervaringen met MIX 84 :

 

  • Het beklemmend gevoel is weg
  • Ik ben verlost van mijn hyperventilatie
  • Chronische hyperventilatie verdwenen in 2 maanden
Meer info

Bach bloesem MIX 84 helpt je bij hyperventilatie

  • spanningen te minderen
  • nieuwe aanval te vermijden
  • kalmer te worden
  • verdriet en pijn te verzachten
Meer info

Wat is bach bloesem ? 

 

 

  • vloeibare, druppelvormige extracten van planten
  • buigen negatieve emoties om in hun positieve pool
  • zijn 100% natuurlijk en geeft geen enkele bijwerking
Meer info

Persoonlijke bach bloesem mix :

  • Specifiek mix op maat 
  • Op basis van je specifieke klachten
  • Rekenig houdend met je karakter 
  • Geeft snel en goed resultaat

 

Meer info

Gratis boek

 

 

 

 

 

Noteer nu je e-mail adres hieronder en download gratis het boek waarin alles over hyperventilatie en / of hyperventileren duidelijk beschreven staat!
 

 

E-mail adres:  Verzenden

Helpen ademhalingsoefeningen bij hyperventilatie?

Wanneer hyperventilatie veroorzaakt wordt door angst dan kan men geholpen worden door de juiste ademhalingsoefeningen toe te passen.

Door het te snel en te diep ademhalen daalt het niveau van de koolzuurwaarden in ons bloed. Deze daling heeft onaangename gevolgen : tintelingen rond de mond en in de armen, duizeligheid, spierpijn en kortademigheid. Deze symptomen zorgen vaak voor nog meer angstgevoelens. 

Hyperventilatie kan echter ook veroorzaakt worden door hart – en longziekten. Daarom is het belangrijk een dokter of therapeut te contacteren die een juiste diagnose kan stellen. 

Daar waar hyperventilatie wordt veroorzaakt door angst kunnen ademhalingsoefeningen soelaas bieden.

 

Een aantal voorbeelden van ademhalingsoefeningen bij hyperventilatie

Er bestaan verschillende ademhalingsoefeningen die kunnen helpen bij hyperventilatie.

* Ontspannen ademhaling

Zit rechtop in een comfortabele houding om deze oefening te starten. Adem uit via de mond, sluit daarna de mond en adem in door de neus gedurende 4 seconden. Houd de adem in gedurende 7 seconden, adem volledig uit via de mond gedurende 8 seconden. Adem terug in om de oefening te herhalen. Herhaal de oefening nog 2 keer. Deze oefening heeft een natuurlijke verdovende werking.

* Ademhalingsoefening bij angst

Sta rechtop in een comfortabele houding met de voeten lichtjes uit elkaar en de armen losjes langs het lichaam. Adem traag in en breng vervolgens de armen geleidelijk naar boven met de handpalmen omhoog gericht. Breng de armen verder omhoog tot boven het hoofd. Kruis de vingers en draai de handpalmen naar het plafond terwijl je diep uitademt.

Adem opnieuw in terwijl je jezelf uitrekt en je hoofd lichtjes naar achteren kantelt.  Adem uit, laat het hoofd naar voren zakken en breng de armen terug op zijhoogte. Herhaal deze oefening verschillende keren. 

* Buikademhaling 

Lig neer op je rug met één kussen onder de nek en één kussen onder de knieën. Leg de beide handen, met de handpalmen omlaag, op je buik zodat de middelvingers elkaar net raken. Adem traag en diep in. Adem traag en diep uit. Doe dit gedurende 5 minuten. Deze oefening helpt het lichaam zich te ontdoen van afvalstoffen in het bloed.

 

Hoe kunnen ademhalingsoefeningen helpen bij hyperventilatie?

Ademhalingsoefeningen kunnen helpen hyperventilatie te voorkomen.

Hoewel ademhalen een automatisme is kan het leren controleren van de ademhaling fysische en psychische voordelen hebben. Het diep ademhalen kan een therapeutische werking hebben en gecontroleerd ademhalen heeft vele positieve effecten op ons lichaam. Het toepassen van de juiste ademhalingstechnieken kan het stressniveau doen dalen, kan zorgen voor meer energie en kan gespannen, pijnlijke spieren helpen ontspannen. 

Het leren controleren van de ademhaling tijdens een angstaanval kan hyperventilatie helpen voorkomen. In feite kan het leren controleren van de ademhaling een therapeutisch effect hebben op iedereen die leidt aan angstgevoelens of angststoornissen. Wanneer iemand hyperventileert ademt hij/zij te diep en te snel. Te veel zuurstof en te weinig koolzuur in het lichaam kunnen angst en paniek veroorzaken. 

De sleutel tot een succesvolle ademhaling is het leren zich te concentreren op het traag uitademen. Het controleren van de ademhaling wanneer men in ademnood is kan helpen de kalmte te bewaren zodat het ademhalingsritme kan vertraagd worden. 

Op die manier kunnen ademhalingsoefeningen helpen hyperventilatie te controleren en zelfs voorkomen.