Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Ervaringen met MIX 84 :

 

  • Het beklemmend gevoel is weg
  • Ik ben verlost van mijn hyperventilatie
  • Chronische hyperventilatie verdwenen in 2 maanden
Meer info

Bach bloesem MIX 84 helpt je bij hyperventilatie

  • spanningen te minderen
  • nieuwe aanval te vermijden
  • kalmer te worden
  • verdriet en pijn te verzachten
Meer info

Wat is bach bloesem ? 

 

 

  • vloeibare, druppelvormige extracten van planten
  • buigen negatieve emoties om in hun positieve pool
  • zijn 100% natuurlijk en geeft geen enkele bijwerking
Meer info

Persoonlijke bach bloesem mix :

  • Specifiek mix op maat 
  • Op basis van je specifieke klachten
  • Rekenig houdend met je karakter 
  • Geeft snel en goed resultaat

 

Meer info

Gratis boek

 

 

 

 

 

Noteer nu je e-mail adres hieronder en download gratis het boek waarin alles over hyperventilatie en / of hyperventileren duidelijk beschreven staat!
 

 

E-mail adres:  Verzenden

Waarom is het belangrijk hyperventilatie te verhelpen?

Hyperventilatie is een ongevaarlijke ademhalingsstoornis, maar omwille van de onprettige lichamelijke symptomen die het veroorzaakt is het voor de slachtoffers belangrijk een manier te vinden om de hyperventilatie te verhelpen.

Hyperventilatie of ‘over ademen' houdt in dat men te diep en/of te snel ademt dan nodig is waardoor de koolzuurwaarden in het bloed tot onder het normale niveau zakken. Wanneer er minder koolzuur in het bloed aanwezig is dan normaal, dan veroorzaakt dit een aandoening die respiratoire alkalose wordt genoemd. Wanneer respiratoire alkalose optreedt dan kan het zuurstoftransport in ons lichaam niet meer op een effectieve manier verlopen. Hyperventilatie is een vaak voorkomende kwaal en kan verholpen worden door een aantal eenvoudige aanpassingen te maken aan de levensstijl. 

Hyperventilatie kan de volgende, vervelende symptomen veroorzaken : 

* vermoeidheid, moeilijk ademen

* verstrooidheid, hartkloppingen

* een toegenomen sensibiliteit, een opgeblazen gevoel in de maag

* angst, pijn in de borst, gespannen gevoel

* duizeligheid, een wazig zicht

* krampen, koude handen en voeten

* slap gevoel, stijve vingers of armen

* paresthesie : tintelen, prikkelen of gevoelloosheid van de huid

Hyperventilatie is vaak een gevolg van chronische stress. Wanneer chronische stress en hyperventilatie hand in hand gaan, wordt het knap lastig om het verstoorde ademhalingspatroon, dat een gewoonte is geworden, te doorbreken. De slachtoffers zijn gestresseerd omwille van de symptomen veroorzaakt door de hyperventilatie, wat op zijn beurt de hyperventilatie alleen maar verergert. Op die manier komen ze in een vicieuze cirkel terecht. 

 

Algemene regels om hyperventilatie te verhelpen

Hieronder volgt een opsomming van een aantal regels die hyperventilatie kunnen verhelpen.

* Probeer steeds door de neus te ademen. Dit verhoogt de hoeveelheid lucht die uitgeademd en meteen weer ingeademd wordt. Deze lucht is rijker aan koolzuur. Mensen die steeds door de mond ademen moeten een bewuste inspanning doen om steeds hun mond te sluiten.

* Adem trager en minder diep. In het begin kan dit een gevoel creëren van zuurstoftekort en zullen de meeste mensen meer willen gaan ademen. Negeer dit gevoel. Het is een beetje te vergelijken met ergens vreselijke jeuk hebben en niet mogen krabben. De resultaten van het verlagen van het ademhalingsritme zijn meteen merkbaar, meestal na een paar minuten. Deze positieve feedback moedigt het doorzetten met deze oefening aan. 

* Wanneer je jezelf betrapt op zuchten, geeuwen of diep ademhalen, houd dan de adem in gedurende een paar seconden, adem daarna overdreven traag uit en begin vervolgens traag en oppervlakkig te ademen. 

* Tai Chi is één van de beste oefeningen bij hyperventilatie. Yoga kan eveneens soelaas bieden, maar dan enkel en alleen in het geval van Pranayama klassen die zich uitsluitend met ademhalingsoefeningen bezig houden. 

 

Tips om hyperventilatie te verhelpen

Een ademhalingsoefening die hyperventilatie kan verhelpen :

* Zit op een stoel of ga liggen

* Verzeker jezelf er van dat, wanneer je op een stoel zit, je rug recht is en je schouders naar achteren en ontspannen.

* Plaats je dominante hand, dat is de hand waarmee je schrijft, op de buik en de andere hand op de borst.

* Haal traag adem door de neus terwijl je er op let dat je buik meer uitzet dan je borst bij het inademen.

* Adem uit door de mond terwijl je een klein rondje maakt met je lippen. Je zou de weerstand bij het uitademen goed moeten voelen. Het moet dus moeilijker zijn om uit te ademen. In het beginstadium van deze oefening zou je de aandrang moeten voelen om sneller uit te gaan ademen. Geef hier niet aan toe! 

* Adem uit tot je de natuurlijke nood voelt om weer in te ademen.

* Doe deze oefening zo’n 30 tot 35 keer, zowel ’s morgens als ’s avonds. Deze oefening kan op een eenvoudige en kosteloze manier uw hyperventilatie verhelpen.