Deze site maakt gebruik van cookies.Meer wetenAccepteren

Ervaringen met MIX 84 :

 

  • Het beklemmend gevoel is weg
  • Ik ben verlost van mijn hyperventilatie
  • Chronische hyperventilatie verdwenen in 2 maanden
Meer info

Bach bloesem MIX 84 helpt je bij hyperventilatie

  • spanningen te minderen
  • nieuwe aanval te vermijden
  • kalmer te worden
  • verdriet en pijn te verzachten
Meer info

Wat is bach bloesem ? 

 

 

  • vloeibare, druppelvormige extracten van planten
  • buigen negatieve emoties om in hun positieve pool
  • zijn 100% natuurlijk en geeft geen enkele bijwerking
Meer info

Persoonlijke bach bloesem mix :

  • Specifiek mix op maat 
  • Op basis van je specifieke klachten
  • Rekenig houdend met je karakter 
  • Geeft snel en goed resultaat

 

Meer info

Gratis boek

 

 

 

 

 

Noteer nu je e-mail adres hieronder en download gratis het boek waarin alles over hyperventilatie en / of hyperventileren duidelijk beschreven staat!
 

 

E-mail adres:  Verzenden

Hyperventilatie is een ademhalingsstoornis die, door het toepassen van de juiste ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen in veel gevallen voorkomen kan worden. Hyperventilatie is het te snel en /of te diep ademhalen en is vaak het gevolg van angst of paniek. Hyperventilatie wordt ook wel ‘over ademen’ genoemd en kan kortademigheid en andere lichamelijke en psychische gevolgen hebben. Wanneer we ademhalen, dan ademen we zuurstof in en CO2, oftewel koolzuur, uit. Te snel en te diep ademhalen leidt tot te lage koolzuurwaarden in het bloed, omdat er te veel C02 wordt uitgeademd. Dit veroorzaakt veel van de vaakst voorkomende symptomen van hyperventilatie. Wanneer we angstig zijn of een paniekaanval krijgen, dan is hyperventilatie een vaak voorkomend gevolg. Hyperventilatie kan, in sommige gevallen, een medisch noodgeval zijn.

Vaak vormen paniek, angst en hyperventilatie een vicieuze cirkel. In dat geval veroorzaakt een paniekaanval hyperventilatie en veroorzaakt de hyperventilatie op haar beurt paniek. Wanneer iemand op regelmatige basis hyperventileert, dan kan deze persoon leiden aan het hyperventilatiesyndroom dat veroorzaakt wordt door stress, angst of depressie. Wanneer iemand lijdt aan dit syndroom, dan kan het zijn dat hij/zij zich niet bewust is van zijn/haar te snelle ademhaling. De aanwezigheid van de typische symptomen van het hyperventilatiesyndroom, ook wel chronische hyperventilatie genoemd, kan echter wel een duidelijk teken aan de wand zijn. 

 

Waarom het belangrijk is om hyperventilatie te leren voorkomen

Het is belangrijk om chronische hyperventilatie te voorkomen en te behandelen omwille van de verschillende vervelende fysieke gevolgen die het constant te snel ademhalen kan hebben. Een aantal van deze typische symptomen zijn :

* pijn in de borst

* verstrooidheid

* boeren

* duizeligheid

* een droge mond

* een licht gevoel in het hoofd

* spierkrampen in handen en voeten

* gevoelloosheid en tintelingen in de armen en rond de mond

* hartkloppingen

* kortademigheid

* slaapstoornissen

* een slap gevoel

De oorzaken van hyperventilatie zijn het vaakst angst, nervositeit, paniek en stress. Maar hyperventilatie kan echter ook ernstigere oorzaken kennen zoals een hart –of longziekte, een overdosis of een infectie. Hyperventilatie wordt ook vaak gesignaleerd tijdens de zwangerschap. Tot slot treedt hyperventilatie ook soms op ten gevolge van het gebruik van stimuli, zoals cafeïne of nicotine. Door het verminderen van het cafeïnegebruik en op te letten met koffie, thee, frisdranken, chocolade en door het stoppen of het minderen met roken, kan men in dit geval de hyperventilatie voorkomen.

 

Hoe kunnen we hyperventilatie voorkomen?

Om hyperventilatie in de toekomst te voorkomen zijn er verschillende behandelingen mogelijk. 

1. Wanneer angst –en paniekgevoelens aan de basis liggen van de hyperventilatie, dan is een bezoek aan een psycholoog of psychiater om de oorzaak van hyperventilatie te helpen begrijpen en haar te behandelen aangewezen.

2. Ademhalingsoefeningen die helpen het ademhalingsritme te verlagen en het toepassen van buikademhaling kunnen hyperventilatie helpen voorkomen.

3. Geregeld relaxatieoefeningen doen, zoals bijvoorbeeld meditatie, kan helpen rustiger te blijven en hyperventilatie te voorkomen

4. Regelmatig sporten helpt bij het leren controleren van de ademhaling en het omgaan met stresserende situaties.

Wanneer deze methoden niet helpen, dan kan de arts beslissen Bèta – blokkers voor te schrijven ten einde de hyperventilatie te voorkomen.